همه چيز درباره گرمایش از کف

همه چيز درباره گرمایش از کف

 


 

 



به فکر روزهای سرد پیش‌رو هستيد؟


چند سالي است استفاده از سيستم گرمايش از كف براي تعديل دماي زمستاني آپارتمان‌ها، باب شده است. اين سيستم نسل جديدي از وسايل گرمازا محسوب مي‌شود كه دو نسل جلوتر از بخاري‌هاي نفتي و يك نسل جلوتر از شوفاژ محسوب مي‌شود.


طي سال‌هاي اخير، سيستم گرمايش از كف فقط در ساخت‌وسازهاي جديد مورد استفاده قرار مي‌گرفت؛ اما اين اواخر ساكنان ساختمان‌هاي سالخورده نيز هنگام نوسازي و بازسازي آپارتمان‌هايشان از اين سيستم استفاده مي‌كنند و با برچيدن سراميك‌هاي كف، لوله‌هاي آب گرم كار مي‌گذارند.
همه ما هر روز به فکر این هستیم که آسایش، رفاه و کیفیت زندگی خود را از روز قبل بیشتر کنیم و برای راحتی بیشتر به دنبال روش‌های نوین و امکانات فزون‌تر هستیم.
مطمئنا یکی از مسائلی که با نزدیک شدن به فصل زیبای پاییز و بعد به دنبال آن زمستان، ذهن شما را درگیر می کند پیدا کردن یک روش مناسب برای گرم کردن منزلتان است. به همین سبب این بار در مورد یک سیستم گرمایشی مدرن، اما کمتر شناخته شده اطلاعاتی را در اختیارتان مي‌گذاريم که امیدوارم شما را در انتخاب یک سیستم با کیفیت یاری کند.
سيستم گرمايش از كف متشكل از لوله‌هاي پنج لايه‌اي است كه سرتاسر كف اتاق شما را پوشش مي‌دهد و به وسيله گردش آب گرم درون اين شبكه لوله‌ها حرارت را به طور يكنواخت توزيع مي‌كند. اين لوله‌ها تلفيقي از فلز و پليمر هستند و برای پر کردن فضاي بين آنها هم از يك نوع چسب مخصوص استفاده مي‌شود.
آب گرم ورودي به اين لوله‌ها در دماي حدود 50 درجه سانتي گراد از طريق موتورخانه، پكيج يا پانل‌هاي خورشيدي تامين مي‌شود و حداكثر دمايي كه در كف ايجاد مي‌كنند 29 درجه سانتي گراد است. در روش‌هاي گرمايشي ديگر تا 70 درصد گرما نزديك سقف جمع مي‌شود و نزديك كف، دما پايين‌تر است، اما همه ما زماني احساس بهتري داريم كه پاهاي ما گرم باشد و هواي بالاي اتاق متعادل تر، پس گرما بايد جايي توليد شود كه نياز بيشتري به آن است؛ يعني در كف اتاق.
اين سيستم گرمايشي براي انواع پوشش كف از جمله سنگ، سراميك، پاركت و موكت مناسب است. آرايش لوله‌ها، فاصله آنها از هم و همچنين دماي آب ورودي از پارامترهاي مهم و تاثيرگذار در اثربخشي اين سيستم هستند. اين لوله‌ها از قطر 16 تا 32 ميليمتر در بازار موجودند و نسبت به گرماي مورد نياز در هر مكان و با توجه به مساحت آن مكان از لوله‌هایي با قطر مورد نظر استفاده مي‌شود.
گرماي يكنواخت، ديوارهاي تميز، صرفه‌جويي در مصرف مزاياي سيستم گرمايش كفي بسيار زياد است، از اولين مزایاي اين سيستم گرمايشي اين است كه با موازنه چهار عامل راحتي، گرمايش تابشي، جريان هوا و رطوبت نسبي احساسي مطبوع و گرمايي يكنواخت را ايجاد مي‌كند. دومين مزيت اين سيستم استفاده بيشتر از فضاها است زماني كه شما بخاري، شومينه يا شوفاژ داريد در هر كدام به نوعي به صورت دائم يا فصلي بخشي از فضاي اتاق را از دست مي‌دهيد در حالي كه در اين سيستم هيچ فضايي اشغال نمي شود. ديگر نگران سياه شدن پرده‌ها و ديوارهايتان نباشيد در سيستم گرمايش از كف نياز به رنگ كردن و تميز كردن ديوارها و حتي خود رادياتور نيست و اين روش با حفظ رطوبت هوا و گرد و غبار كمتر مبلمان و اثاثيه منزل ديرتر كثيف مي‌شود. در سيستم گرمايش از كف هيچ سطح داغ و لبه تيزي وجود ندارد و ديگر نيازي نيست تا نگران كودك دلبندتان باشيد. مزيت ديگر اين است كه كف گرم و خشك مانع رشد و تكثير قارچ‌ها و موجودات ريز ميكروسكوپي كه باعث بروز انواع بيماري‌هاي پوستي و تنفسي هستند، مي‌شود و به سبب همين شرايط بيماري‌هايي مانند آسم، سرفه‌هاي آلرژيك و مفصلي را به حداقل مي‌رساند.
آخرين نكته‌اي كه از مزاياي اين سيستم گرمايشي قابل ذكر است صرفه‌جويي در انرژي است چون در اين روش گرمايشي به جاي گرم شدن هوا ساكنين و اجسام ساختمان گرم مي‌شود و مصرف در اين سيستم بين 30 تا 50 درصد بيشتر از ساير روش‌ها است.
مشخصات فني و نصب
اين لوله‌ها در برابر خوردگي، زنگ‌زدگي، رسوب گرفتگي و مواد شيميايي بسيار مقاوم هستند، فشار را تا 10 بار و تا 95 درجه سانتي گراد تحمل مي‌كنند. ضريب انبساط طولي اين لوله‌ها كم و تقريبا معادل لوله‌هاي مسي است و در برابر نفوذ اكسيژن مقاوم هستند. در اين سيستم گرمايشي نصب بسيار آسان و سريع است و ضايعات مصرفي آن نزديك به صفر مي‌باشد، اين لوله‌ها شكل پذيري بالايي دارند و بسيار سبك هستند. نكته بسيار مهم كه در سيستم گرمايش از كف حائز اهميت است، عدم نياز به تعمير و نگهداري سالانه است.
توليد در منطقه آزاد كشور
اين لوله‌هاي پنج لايه ابتدا در منطقه آزاد قشم به توليد و بهره‌برداري رسيده و اكنون هم تحت ليسانس شركت معتبر آلماني توليد مي‌شوند و در حال حاضر محصول ايراني كه تحت ليسانس توليد مي‌شود طرفداران بيشتري دارد و تنها در صورتي كه مشتري بخواهد به صورت سفارشي براي او نوع خارجي استفاده مي‌شود كه هزينه چندين برابري را براي وي در پي خواهد داشت.

در مورد هزينه‌هاي نصب و راه‌اندازي هم بايد بدانيد كه تمام هزينه‌ها بر هزينه متراژ لوله محاسبه مي‌شود و به صورت متر مربع محاسبه مي‌شود و نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی خيلي مقرون به صرفه است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan